Analiz Raporu

0 yorum

ANALIZ RAPORU
GRUP HARMONY
Tuğba KILIÇ  >> tugbaklc.27@gmail.com
Cansu SİYAHTURP >> cansu.syhtrp@gmail.com
Pınar KÖSE >> kose.pnar@gmail.com
Nejla KAL >> nejla.kall@gmail.com

Genel özet

Bu projeyi anlatmamızın amacı, Fen Bilgisi dersindeki Hücre Bölünmesi ve Kalıtım ünitesinde DNA,Gen,Kromozom konusundaki zorlukları en aza indirgemek ve öğrenmeyi kolaylaştırmaktır.
Fen bilgisi dersindeki konulardan en zor olan DNA, Gen, Kromozom konusudur. Öğrencilerin bu konuları iyi bir şekilde öğrenebilmesi, iyi ve açık bir anlatıma bağlıdır. Anlatım öncesi öğrencilerin bu konular hakkında sahip oldukları bilgiler ölçülmeli; konu anlatımı esnasında örnekler üzerinden gidilmeli ve anlatım sade olmalı; konu anlatımı sonucunda hücre bölünmesi ve kalıtım ünitesindeki değişik özelliklerden faydalanarak yapılabilecek ödevler verilmelidir.
Anlatım, konunun anlaşılabilmesi olanağını en çok sağlayan kısımdır. Bu sebeple anlatım esnasında birçok değişik materyalden faydalanılmalı ve en önemlisi öğrencilere hem görsel hem de işitsel bir araçtan konu aktarımı yapılmalıdır. Bu sebeple öğrencinin flash ortamında hazırlanmış bir program kullanması öğrencinin hem sıkılmadan, hem de uygulayarak iyi bir öğrenim görmesi olanağını sağlamış olur.


Önceki bilginiz (5puan)

Geliştirilecek  olan proje 8.sınıf fen bilgisi dersi 1.ünitesi  olan hücre bölünmesi ve kalıtım  konularını içermektedir.Bu ünitenin içerisindeki kavramlar birbirlerine kolayca karıştırılabilen, anlaşılması güç kavramlardır.Bu ünitenin içindeki konular sınıf ortamında  anlaşılmayacak kadar güç olduğundan  dolayı donanımlı laboratuvarlarda  işlenmesi gerekmektedir.Bu ünitenin anlaşılması öğrencilerin hazırbulunuşluluk düzeylerine göre değişiklik göstermektedir.Bu nedenle öğrencilerin bir kısmı ünite konularını anlayabiliyorken  bir kısmı da bir hayli  zorlanmaktadır.Bizim bu projeyi yapma amacımız konuları anlamakta zorluk çeken bu öğrencilerin sayısını en aza indirgemektir.
Öğretimin Amacı (10 puan)
Tasarlanan projenin amacı;


Öğrencilerin anlamakta zorluk çektiği konuları hem görsel hemde işitsel hale getirerek anlamalarını sağlamak ve bunun yanısıra öğreci ile etkileşime geçerek daha basit hale getirmektir.Bu projede öğrencilere geri dönüt  verilerek yaparak yaşayarak öğrenme ortamı sağlanmış olur.Öğrencilerin algılamakta zorlandıkları soyut kavramları somut hale getirerek bilgilerin daha kalıcı olması  sağlanmaktadır.Bu proje sonucunda öğrencilerin bilgi düzeyleri arttırılacak ve öğretmene ders kitabının dışında alternatif bir kaynak sunulmuş olunacaktır.Biz de bu projenin tasarımcıları olarak deneyim kazanma imkanı bulmaktayız.




Analiz süreçleri (10puan)
Bu seçilen konu öğrenciler tarafından karıştırılabileceği ve anlaşılması zor olduğu düşünüldüğü için seçilmiştir.Bu konular hakkında öncelikle dersin öğretmeni ve konunun uzmanı olan kişilerle görüşme yapıldı ve 8. Sınıf öğrencilerine konunun zorluk derecesini içeren anket (EK-A’da belirtilmiştir.) uygulanmıştır.Bu görüşmeler sonucunda zor olduğu düşünülen konuların dışında kolay gibi göründüğü halde öğrenciler tarafından karıştırılan konular da tespit edilmiştir.Dersin hocası ve konunun uzmanı kişiyle öğrencilerin bu ünite içerisinde  en fazla hangi konularda karışıklık yaşandığı zorlandığı konuların nedenleri, öğrencilerin hangi konuları işlerken sıkıldığı vb. Konularda görüşülmüştür.Dersin öğretmeni olarak Kemal ÖZDEMİRCİOĞLU ile konunun uzmanı olan Önder İDİL ile görüşüldü.Görüşülen konular arasında DNA,Gen,Kromozom yapılarına değinilmemiz gerektiği belirtildi.

İhtiyaç analizi (performance) (10puan)

Öğrencilerin bu ünitedeki eksikliklerini tamamlamak, anlayamadıkları konularda onlara yardımcı olmak böylece dersi daha iyi anlamalarını sağlamak için analiz yapılmıştır. Birbirine benzer ve zor olan konularda yaşanan problemleri gidermek için bu projede çözüm önerileri sunulacaktır.Bu öğretim tasarımında görsel öğelere yer verildiği için öğrenci konuyu zevk alarak öğreneceğinden dolayı tercih edeceklerdir.Bu öğretimi aldıklarında öğrenme ve öğretme süreci zenginleşecektir, dolayısıyla öğrenciler konuları daha kolay öğrenebilecekler.

İçerik analizi  (10puan)
Hazırlamış olduğumuz programın Fen Bilgisi dersinin Hücre Böl-ünmesi ve Kalıtım konusu ele alınmıştır.Bu ünitenin içerisinde mitoz,mayoz,DNA,kalıtım,gen vb. konular yer almaktadır.Yapılan anket ve görüşmeler sonucunda bu konular arasından DNA,Gen ve Kromozom konusu seçildi.Yapılacak olan projenin içerisinde konu anlatımları,videolar ve oyunlarla konu ele alınacaktır.Öğrencilerin birden çok duyu organına hitab ederek kalıcı öğrenme ortamı oluşturulacaktır.



Öğrenenlerin analizi  (15puan)
Hedef  kitlemiz olarak olarak Gazi Ortaokulundaki  8. Sınıf öğrencilerimizin genel durumuna bakacak olursak; Yeterli seviyede Fen Bilgisi eğitimine sahip değiller.Bunun nedeni temellerinin sağlam olmayışı ve konuların geleneksel öğretim yöntemlerine bağlı kalınarak anlatılması yani yeterli uygulama ortamlarının olmayışı.Fen dersini seviyorlar ve aslında onlar öğrenmek için çok istekliler.Ama yeterli bir temelleri olmadığı için anlatılan derslerin hızlı geçilmesi ve uygulamalarda başarısız olmaları onların bu alanda ilerleme isteklerini yok ediyor.Bunun için de öğrenmek için uğraşmayıp baştan pes ediyorlar.Bu durumda biz böte öğrencilerine düşen görev onların yavaş ve sıfırdan her şeyi anlamalarını sağlayıp uygulamaları zevkli hale getirmektir.Öğrenciler konuyu öğrendiklerini sanıyorlar ama herhani bir ölçme işlemine tabi tutulduklarında bunun  aksi bir sonuçun ortaya çıktığını görmekteyiz.Dersin hocası genel olarak öğrencileri aynı konularda zorlandığını belirtiyor.

Context (Öğrenme Ortamı) analizi  (15puan)
Hazırlanacak öğretim bilgisayar ortamında gerçekleşecek.Hazırlanacak olan web destekli  eğitimde görsel ve işitsel konu anlatımının yanısıra kullanıcı ile etkileşim halinde olan  oyunlara yer verilecek ve konu sonunda değerlendirme testleri yer alacaktır.Böylece öğrenci yaparak ve yaşayarak öğrenme imkanı bulacaktır.Öğrenciler hazırlanan ortama öğretmen aracılığı ile ulaşabilecek ve kolaylıkla kullanabilme imkanı bulabileceklerdir.
Öğretim yaklaşımı ve bunun gerekçesi (15puan)
Bu programda yapılandırmacı yaklaşım kullanılacaktır.Öğrencilerin hem yaparak hem de uygulayarak öğrenmeleri için bu yaklaşım kullanılacak.Bunun yöntemi kullanmamızın nedeni hem uygulama ortamında hazırladığımız projeyi  öğrencilerle birlikte uygulamak hem de iyi bir öğrenme ortamı sağlamaktır. Bunun yanı sıra öğrenciler uygulayarak öğrendiğinden dolayı öğrenim kalıcı olacaktır.

Zamanlama ve analiz için planlama (5puan)
Bu proje toplam 1 ayda tamamlanacaktır.Nejla proje başkanı olarak görev aldı ve proje çalışmasında grubun toplanması, görev dağılımı, görev takibinden sorumlu oldu. Cansu flash ortamının baş tasarımcısı görevini üstlendi. Bu görev çerçevesinde grup arkadaşları ile birlikte flash da yapılması gereken görsel öğeleri, yazılması gereken kodları ve son proje birleştirme işlemi yapıldı.Tuğba ve Pınar projenin fikir aşamasında ve raporların oluşturulmasında görev
aldı. Flash programı hakkında bilgi verecek gerekli kaynakları elde ederek grup arkadaşlarına flash konusunda önbilgi temin etti.Grup ortak çalışmalarında, grup üyeleri koordineli bir şekilde çalışarak aktif rol oynadı.


Kaynakça (5puan)
-Google (akademik) arama motoru
-Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi (Anket)
- www.hayatimizfen.com




0 yorum:

Yorum Gönder