ANALIZ RAPORU
GRUP HARMONY
Tuğba KILIÇ >> tugbaklc.27@gmail.com
Cansu SİYAHTURP
>> cansu.syhtrp@gmail.com
Pınar KÖSE
>> kose.pnar@gmail.com
Nejla KAL
>> nejla.kall@gmail.com
Genel özet
Bu projeyi
anlatmamızın amacı, Fen Bilgisi dersindeki Hücre Bölünmesi ve Kalıtım ünitesinde
DNA,Gen,Kromozom konusundaki zorlukları en aza indirgemek ve öğrenmeyi
kolaylaştırmaktır.
Fen bilgisi
dersindeki konulardan en zor olan DNA, Gen, Kromozom konusudur. Öğrencilerin bu
konuları iyi bir şekilde öğrenebilmesi, iyi ve açık bir anlatıma bağlıdır.
Anlatım öncesi öğrencilerin bu konular hakkında sahip oldukları bilgiler
ölçülmeli; konu anlatımı esnasında örnekler üzerinden gidilmeli ve anlatım sade
olmalı; konu anlatımı sonucunda hücre bölünmesi ve kalıtım ünitesindeki değişik
özelliklerden faydalanarak yapılabilecek ödevler verilmelidir.
Anlatım, konunun
anlaşılabilmesi olanağını en çok sağlayan kısımdır. Bu sebeple anlatım
esnasında birçok değişik materyalden faydalanılmalı ve en önemlisi öğrencilere
hem görsel hem de işitsel bir araçtan konu aktarımı yapılmalıdır. Bu sebeple
öğrencinin flash ortamında hazırlanmış bir program kullanması öğrencinin hem
sıkılmadan, hem de uygulayarak iyi bir öğrenim görmesi olanağını sağlamış olur.
Önceki bilginiz (5puan)
Geliştirilecek olan
proje 8.sınıf fen bilgisi dersi 1.ünitesi
olan hücre bölünmesi ve kalıtım
konularını içermektedir.Bu ünitenin içerisindeki kavramlar birbirlerine
kolayca karıştırılabilen, anlaşılması güç kavramlardır.Bu ünitenin içindeki
konular sınıf ortamında anlaşılmayacak
kadar güç olduğundan dolayı donanımlı
laboratuvarlarda işlenmesi
gerekmektedir.Bu ünitenin anlaşılması öğrencilerin hazırbulunuşluluk
düzeylerine göre değişiklik göstermektedir.Bu nedenle öğrencilerin bir kısmı
ünite konularını anlayabiliyorken bir
kısmı da bir hayli zorlanmaktadır.Bizim
bu projeyi yapma amacımız konuları anlamakta zorluk çeken bu öğrencilerin
sayısını en aza indirgemektir.
Öğretimin Amacı (10 puan)
Tasarlanan projenin amacı;
Öğrencilerin anlamakta zorluk çektiği konuları hem görsel hemde işitsel hale
getirerek anlamalarını sağlamak ve bunun yanısıra öğreci ile etkileşime geçerek
daha basit hale getirmektir.Bu projede öğrencilere geri dönüt verilerek yaparak yaşayarak öğrenme ortamı
sağlanmış olur.Öğrencilerin algılamakta zorlandıkları soyut kavramları somut
hale getirerek bilgilerin daha kalıcı olması
sağlanmaktadır.Bu proje sonucunda öğrencilerin bilgi düzeyleri
arttırılacak ve öğretmene ders kitabının dışında alternatif bir kaynak sunulmuş
olunacaktır.Biz de bu projenin tasarımcıları olarak deneyim kazanma imkanı
bulmaktayız.
Analiz süreçleri (10puan)
Bu seçilen konu öğrenciler tarafından karıştırılabileceği ve
anlaşılması zor olduğu düşünüldüğü için seçilmiştir.Bu konular hakkında
öncelikle dersin öğretmeni ve konunun uzmanı olan kişilerle görüşme yapıldı ve
8. Sınıf öğrencilerine konunun zorluk derecesini içeren anket (EK-A’da
belirtilmiştir.) uygulanmıştır.Bu görüşmeler sonucunda zor olduğu düşünülen
konuların dışında kolay gibi göründüğü halde öğrenciler tarafından karıştırılan
konular da tespit edilmiştir.Dersin hocası ve konunun uzmanı kişiyle
öğrencilerin bu ünite içerisinde en
fazla hangi konularda karışıklık yaşandığı zorlandığı konuların nedenleri,
öğrencilerin hangi konuları işlerken sıkıldığı vb. Konularda görüşülmüştür.Dersin
öğretmeni olarak Kemal ÖZDEMİRCİOĞLU ile konunun uzmanı olan Önder İDİL ile
görüşüldü.Görüşülen konular arasında DNA,Gen,Kromozom yapılarına değinilmemiz
gerektiği belirtildi.
İhtiyaç analizi (performance) (10puan)
Öğrencilerin bu ünitedeki eksikliklerini tamamlamak,
anlayamadıkları konularda onlara yardımcı olmak böylece dersi daha iyi
anlamalarını sağlamak için analiz yapılmıştır. Birbirine benzer ve zor olan
konularda yaşanan problemleri gidermek için bu projede çözüm önerileri
sunulacaktır.Bu öğretim tasarımında görsel öğelere yer verildiği için öğrenci
konuyu zevk alarak öğreneceğinden dolayı tercih edeceklerdir.Bu öğretimi
aldıklarında öğrenme ve öğretme süreci zenginleşecektir, dolayısıyla öğrenciler
konuları daha kolay öğrenebilecekler.
İçerik analizi (10puan)
Hazırlamış
olduğumuz programın Fen Bilgisi dersinin Hücre Böl-ünmesi ve Kalıtım konusu ele
alınmıştır.Bu ünitenin içerisinde mitoz,mayoz,DNA,kalıtım,gen vb. konular yer
almaktadır.Yapılan anket ve görüşmeler sonucunda bu konular arasından DNA,Gen
ve Kromozom konusu seçildi.Yapılacak olan projenin içerisinde konu
anlatımları,videolar ve oyunlarla konu ele alınacaktır.Öğrencilerin birden çok
duyu organına hitab ederek kalıcı öğrenme ortamı oluşturulacaktır.
Öğrenenlerin analizi (15puan)
Hedef
kitlemiz olarak olarak Gazi Ortaokulundaki 8. Sınıf öğrencilerimizin genel durumuna
bakacak olursak; Yeterli seviyede Fen Bilgisi eğitimine sahip değiller.Bunun
nedeni temellerinin sağlam olmayışı ve konuların geleneksel öğretim
yöntemlerine bağlı kalınarak anlatılması yani yeterli uygulama ortamlarının
olmayışı.Fen dersini seviyorlar ve aslında onlar öğrenmek için çok
istekliler.Ama yeterli bir temelleri olmadığı için anlatılan derslerin hızlı
geçilmesi ve uygulamalarda başarısız olmaları onların bu alanda ilerleme
isteklerini yok ediyor.Bunun için de öğrenmek için uğraşmayıp baştan pes
ediyorlar.Bu durumda biz böte öğrencilerine düşen görev onların yavaş ve
sıfırdan her şeyi anlamalarını sağlayıp uygulamaları zevkli hale getirmektir.Öğrenciler konuyu öğrendiklerini sanıyorlar ama herhani bir ölçme
işlemine tabi tutulduklarında bunun aksi
bir sonuçun ortaya çıktığını görmekteyiz.Dersin hocası genel olarak öğrencileri
aynı konularda zorlandığını belirtiyor.
Context (Öğrenme Ortamı) analizi (15puan)
Hazırlanacak öğretim bilgisayar ortamında gerçekleşecek.Hazırlanacak
olan web destekli eğitimde görsel ve
işitsel konu anlatımının yanısıra kullanıcı ile etkileşim halinde olan oyunlara yer verilecek ve konu sonunda değerlendirme
testleri yer alacaktır.Böylece öğrenci yaparak ve yaşayarak öğrenme imkanı
bulacaktır.Öğrenciler hazırlanan ortama öğretmen aracılığı ile ulaşabilecek ve
kolaylıkla kullanabilme imkanı bulabileceklerdir.
Öğretim yaklaşımı ve bunun gerekçesi
(15puan)
Bu programda yapılandırmacı yaklaşım kullanılacaktır.Öğrencilerin
hem yaparak hem de uygulayarak öğrenmeleri için bu yaklaşım kullanılacak.Bunun
yöntemi kullanmamızın nedeni hem uygulama ortamında hazırladığımız projeyi öğrencilerle birlikte uygulamak hem de iyi bir
öğrenme ortamı sağlamaktır. Bunun yanı sıra öğrenciler uygulayarak
öğrendiğinden dolayı öğrenim kalıcı olacaktır.
Zamanlama ve analiz için planlama (5puan)
Bu proje toplam 1 ayda tamamlanacaktır.Nejla proje başkanı
olarak görev aldı ve proje çalışmasında grubun toplanması, görev dağılımı,
görev takibinden sorumlu oldu. Cansu flash ortamının baş tasarımcısı görevini
üstlendi. Bu görev çerçevesinde grup arkadaşları ile birlikte flash da
yapılması gereken görsel öğeleri, yazılması gereken kodları ve son proje
birleştirme işlemi yapıldı.Tuğba ve Pınar projenin fikir aşamasında ve
raporların oluşturulmasında görev
aldı. Flash programı hakkında bilgi verecek gerekli
kaynakları elde ederek grup arkadaşlarına flash konusunda önbilgi temin
etti.Grup ortak çalışmalarında, grup üyeleri koordineli bir şekilde çalışarak aktif
rol oynadı.
Kaynakça (5puan)
-Google (akademik) arama motoru
-Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim
Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi (Anket)
- www.hayatimizfen.com
0 yorum:
Yorum Gönder